Το σπήλαιο της «Κράστας»(Νεολιθικό Σπήλαιο Ροδοχωρίου)

Ειδική ομάδα σπηλαιολόγων (που αποτελούσαν οι Σταμάτης Κίρδης, γεωλόγος-σπηλαιολόγος, Βασίλης Γιαννόπουλος, διδάκτωρ γεωλογίας στην Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας-Σπηλαιολογίας, Θεοφάνης Έλληνας, Χριστίνα Γκάργκουλα και Πελαγία Φιλιππάτου, σπηλαιολόγοι) επισκέφθηκε και πραγματοποίησε μια πρώτη αναγνωριστική επίσκεψη στο Σπήλαιο του Ροδοχωρίου. Τα μέλη της ομάδας εξερεύνησαν όλα τα επισκέψιμα τμήματα του σπηλαίου, σε βάθος 180 μέτρων, και 35 μέτρα κάτω από το ύψος του στομίου. Διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για ένα βαραθρώδες σπήλαιο με μικρές οπές περιφερειακά, γεμάτο με κομμάτια οστράκων (θραυσμάτων αγγείων) παλαιολιθικής εποχής και υπολειμμάτων φωτιάς σε πολλά σημεία. Πρόκειται γιασπήλαιο που δημιουργήθηκε όταν ο ασβεστόλιθος, στο απώτατο παρελθόν, χώρισε στα δύο. Η κύρια είσοδός του είναι η σχισμή, και στο κατώτατο σημείο του υπάρχει αίθουσα δέκα επί τριάντα μέτρα και ύψος περί τα πέντε μέτρα. Εκεί βρίσκονται και τα πολλά όστρακα που ανάγονται στην παλαιολιθική εποχή, απόδειξη της ανθρώπινης παρουσίας, πιθανότατα την περίοδο από το 6000 έως το 3500 π.Χ.

Ο χώρος έχει μεγάλη επιστημονική αξία και για την πρώιμη νεολιθική εποχή , την εποχή που δεν χρησιμοποιούνταν ακόμη τα μέταλλα. Τα εργαλεία ήταν λίθινα και τα αγγεία ήταν φτιαγμένα στο χέρι χωρίς τη χρήση τροχού, που δεν είχε ανακαλυφθεί ακόμη. Η αρχαιολογική έρευνα είναι επομένως αναγκαία, όπως και η μελέτη βιολόγων. Το σπήλαιο είναι γεμάτο νυχτερίδες και πάρα πολλά ζωύφια. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί στα σπήλαια μπορεί να μελετηθεί μια ιδιαίτερη εξελικτική πορεία των οργανισμών.

Το σπήλαιο δεν προσφέρεται για μαζικές επισκέψεις, γιατί ο χώρος είναι περιορισμένος και οι καταπτώσεις είναι επικίνδυνες

Φόρμα Σχολίων

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
8 + 9 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.